Hvis du har leder efter et salgsjob, men du har problemer med at finde en virksomhed, der passer til dig, kan det være, at du leder efter det forkerte salgsjob. Jeg gik igennem nogle af de jobsøgning basics, da jeg besluttede at forfølge en karriere i salgsbranchen: hvilken slags virksomheder ser for succesfulde sælgere, hvad er nogle af de færdigheder, jeg skal have, og hvad mere jeg har brug for at vide. De, der har succes i branchen, er forskellige fra dem, der ikke er, og det er vigtigt at vide, hvad du får dig selv ind i.
Det første, jeg undersøgte, var, om mine interesser og færdigheder var sådan, at jeg ville være i stand til at finde et salgsjob. Den første ting, jeg havde brug for at gøre, var at tænke over, hvad jeg er god til. Jeg har et problem, når jeg forsøger at gøre for meget i livet. Hvad jeg bemærkede er, at de bedste sælgere er meget gode til, hvad de gør. De er i stand til at koge komplekse ideer ned og omsætte dem til simpelt sprog og udsagn.
Dette er, hvad jeg har lavet et navn for mig selv i salgsbranchen: at tage et komplekst problem og oversætte det til en simpel erklæring om, at programmører kan forstå. Det har ikke altid været tilfældet. Jeg har bemærket, at alt for mange nye nystartede virksomheder forsøger at skabe det størst mulige salgsprogram, hvilket er fantastisk til deres eget omdømme. Men for at undgå at falde i denne fælde, besluttede jeg, at jeg havde brug for at skabe en salgstale af mine egne.
Sådan kan jeg sige, at jeg har byttet for mange virksomheder, og jeg har haft succes med at få en række af dem til at købe. Selv om det ikke lykkes for mig hver gang, har jeg været i stand til at etablere mig i branchen, og jeg mener, at det er nøglen til salg.
Hvad er nogle måder, du kan fortælle, at du har en god salgstale? De rigtige svar på de rigtige spørgsmål kan være forskellen mellem et andet job og et job, der betaler regningerne.
Jeg havde succes ved at kondensere min baggrund i en kortfattet salgstale:
Efter at have relateret min baggrund til det job, jeg søgte, og beskriver nogle af mine tidligere erfaringer, genererede jeg en effektiv salgstale:
kondensere min baggrund i en kortfattet tonehøjde, størkne min position som den bedste kandidat til stillingen og fremhæve mine resultater hjalp mig med at skabe et job annonce, der greb min arbejdsgivers opmærksomhed. Selv om mine arbejdsgivere i sidste ende kaldte mig salgschef, den eneste måde, de kunne afgøre dette var ved min salgstale, som lettede enhver tvivl om mine evner og fik dem til at indse, at jeg ville være et aktiv for virksomheden.
Hvad er din baggrund? Selv om det måske ikke har været et vanskeligt spørgsmål for mine arbejdsgivere at besvare, da jeg gav dem min salgstale, det havde en indvirkning på den måde, hvorpå jeg Kelly Services.
Mine erfaringer havde mere at gøre med forretningsudvikling, som er salgschefens hovedansvar. Efter at have relateret min salgstale til det faktum, at jeg havde hjulpet mine tidligere virksomheder med at få eksponering og nå forbrugermarkedet, forventede jeg nogle af min tidligere arbejdsgivers bekymringer og adresserede dem.
For eksempel informerede jeg min tidligere arbejdsgiver om, at mit mål var at nå ud til mindst 5.000 kunder. Selv om min arbejdsgiver havde et budget på 10 millioner dollars om året, og mine udgifter til reklame skulle komme ned mindst $ 250 per måned, jeg var i stand til at vise, at min tidligere resultater tal var mere end tilstrækkelige.
Der var en række grunde til, at jeg var i stand til at opnå dette, men sammenfattende var jeg meget effektiv i mit salgsopkald, fordi jeg først og fremmest vidste, hvad jeg solgte og hvorfor. Uden denne vigtige indsigt, ville jeg ikke have været så vellykket som jeg faktisk var.
Du kan udvikle dit eget salg patter ved at se på, hvad viden, færdigheder og evner, du har, der vedrører, hvad du ønsker at sælge. Start med at spørge: Hvad er det, at du gør det godt? Det er sandsynligt, at de færdigheder, du besidder, let deles med andre, hvilket gør det nemt at vedtage det budskab og de overbevisninger, du sælger.
– Hvad er det, du nyder at gøre?- Hvilken viden eller færdigheder har du?- Hvorfor er du interesseret i dette område?- Hvad kan du lide eller ikke lide i dit nuværende job?- Hvad vil du gerne gøre anderledes?
– Hvad er den ene dag forventes at ske i denne jobprofil?- Hvad kan jeg lære af denne opgave?- Kan jeg lide min nuværende stilling?
– Hvad jeg ikke kan lide ved mit nuværende job?- Hvad jeg kan lide ved mit nuværende job?